Rok 313 nl. považujeme za začiatok stredoveku z hľadiska:
politického
ekonomického
náboženského
kultúrneho
Rok 476 nl. považujeme za začiatok stredoveku z hľadiska:
politického
ekonomického
náboženského
kultúrneho
Rok 527 nl. považujeme za začiatok stredoveku z hľadiska:
politického
ekonomického
náboženského
kultúrneho
Rok 1517 považujeme za koniec stredoveku z hľadiska:
politického
ekonomického
náboženského
kultúrneho
Rok 1492 považujeme za koniec stredoveku z hľadiska:
politického
ekonomického
náboženského
kultúrneho
Rok 1452 považujeme za koniec stredoveku z hľadiska:
politického
ekonomického
náboženského
kultúrneho
Prvé obdobie vo vývoji stredovekej filozofie nazývame:
Druhé obdobie vo vývoji stredovekej filozofie nazývame:
Nositeľmi kresťanskej kultúry sa na počiatku stávajú národy:
slovanské
germánske
ugro-fínske
keltské
Ktoré mestá sa stávajú centrom kresťanskej kultúry:
Šíriteľov kresťanstva nazývame:
apoštoli
apologeti
cirkevní otcovia
mnísi
Obrancov kresťanstva nazývame:
apoštoli
apologeti
cirkevní otcovia
mnísi
"Credo quia absurdum" povedal:
Origenes
Tertulianus
Hieronymus
Augustinus
"Načo sú Jeruzalemu Atény" povedal:
Origenes
Tertulianus
Hieronymus
Augustinus
Pre kresťanskú filozofiu je typické:
bytie uchopiteľné zmyslami alebo rozumom, potlačenie telesnosti, cnosti ako láska a nádej
bytie uchopiteľné zmyslami alebo rozumom, kalokagatia, cnosti ako láska a nádej
bytie uchopiteľné zmyslami alebo rozumom, potlačenie telesnosti, cnosti ako rozumnosť a umiernenosť
najvyššie bytie je transcendentné, potlačenie telesnosti, cnosti ako láska a nádej
najvyššie bytie je transcendentné, potlačenie telesnosti, cnosti ako rozumnosť a umiernenosť
najvyššie bytie je transcendentné, kalokagatia, cnosti ako láska a nádej
bytie uchopiteľné zmyslami alebo rozumom, kalokagatia, cnosti ako rozumnosť a umiernenosť
najvyššie bytie je transcendentné, kalokagatia, cnosti ako rozumnosť a umiernenosť
Pre antickú filozofiu je typické:
bytie uchopiteľné zmyslami alebo rozumom, potlačenie telesnosti, cnosti ako láska a nádej
bytie uchopiteľné zmyslami alebo rozumom, kalokagatia, cnosti ako láska a nádej
bytie uchopiteľné zmyslami alebo rozumom, potlačenie telesnosti, cnosti ako rozumnosť a umiernenosť
najvyššie bytie je transcendentné, potlačenie telesnosti, cnosti ako láska a nádej
najvyššie bytie je transcendentné, potlačenie telesnosti, cnosti ako rozumnosť a umiernenosť
najvyššie bytie je transcendentné, kalokagatia, cnosti ako láska a nádej
bytie uchopiteľné zmyslami alebo rozumom, kalokagatia, cnosti ako rozumnosť a umiernenosť
najvyššie bytie je transcendentné, kalokagatia, cnosti ako rozumnosť a umiernenosť
Medzi apoštolov nepatrí:
Tertulianus
Pavol
Ján
Origenes
Medzi apologetov nepatrí:
Tertulianus
Pavol
Ján
Origenes
"Čo podobného má filozof a kresťan, žiak Grécka a žiak neba, kupec povestí a kupec života, robotník slov a robotník činov, staviteľ a ničiteľ, priateľ bludu a nepriateľ, porušovateľ pravdy a obnovovateľ, jej zlodej a strážca?" Kto povedal tento výrok?
Tertulianus
Pavol
Ján
Origenes
Boh je nemateriálny, večnosť duše, stvorenie sveta z ničoho, Kristus-Logos - tvorí svet. Kto z uvedených je predstaviteľom tejto filozofie?
Tertulianus
Pavol
Ján
Origenes
Heréza označuje:
šírenie kresťanstva do ostatných častí Rímskej ríše po ukrižovaní Ježiša Krista
snahu ranokresťanských teológov o obranu kresťanstva pred pohanmi
hnutie za čistotu teologického učenia presadzované cirkevnými otcami
teologický názor, ktorý je nezlučiteľný so všeobecnou vierou danej cirkvi